Опубликован 2022-01-25

ETNOGRAFIK MUZEYLARNING BUGUNGI KUNDAGI O’RNI

Аннотация


O’rta Osiyo xalqlari, jumladan, O’zbek xalqi etnografiyasi xaqidagi dastlabki ma’lumotlar arxeologik yodgorliklar, ilk yozma manbalar va tarixga oid turli qadimiy materiallarda qayd etilgan.     Qadimgi davrlarda va o’rta asrlarda Amudaryo va Sirdaryo buylarida yashagan xalqlar etnografiyasini o’rganishda zardo’shtiylik dinining muqaddas kitobi - “Avesto”, qadimgi turkiy bitiklar va sug’diy yozuvlar, Abu Rayxon Beruniyning “Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar”, Maxmud Qoshg’ariyning “De­vonu lug’otit-turk”, Abu Bakr Narshaxiyning “Buxoro tarixi”, Sharafiddin Ali Yazdiyning “Zafarnoma” xamda “Nasabnomai o’zbek”, Zaxiriddin Muxammad Boburning “Boburnoma”, Xofiz Tanish Buxoriyning “Abdullanoma”, Abulg’oziy Baxodirning “Shajarai turk”, Muxammad Solixning “Shayboniynoma” kabi asarlari katta ahamiyatga ega

Как цитировать


Nurnazarov, X., & Normatov, S. (2022). ETNOGRAFIK MUZEYLARNING BUGUNGI KUNDAGI O’RNI. Физико-технологического образование, 1(1). извлечено от https://primedu.jdpu.uz/index.php/phys-tech/article/view/4987

Библиографические ссылки


Xudoyberdiyev, P. (2021). TASVIRIY SAN’AT DARSLARIDA SAMARADORLIKNI OSHIRISHNING METODIK ASOSLARI. Журнал музыки и искусства, 2(2).

Xudoyberdiyev, P. (2021). FANLARARO INTEGRATSIYA TASVIRIY SA’AT TA’LIMI SIFATI VA SAMARAAORLIGINI OSHIRISHNING DIDAKTIK IMKONIYATI SIFATIDA. Физико-технологического образование, (5).

Xudoyberdiyev, P. (2020). TASVIRIY SAN’ATDAN AMALIY MASHG’ULOTLAR BAJARISH JARAYONIDA TALABALARNI AMALIY PYERSPYEKTIVADAN FOYDALANISHGA O’RGATISH. Science and Education, 1(8).

Xudoyberdiyev, P. (2021). RANGTASVIR TARAQQIYOTINING USTUVOR YO ‘NALIShLARI. Журнал музыки и искусства, 2(2).

Xudoyberdiyev, P. (2020). TASVIRIY SAN’AT DARSLARIDA FAOLIYAT TURLARI ALOQADORLIGI ASOSIDA TA’LIM SIFATI VA SAMARADORLIGINI OSHIRISHNING METODIK ASOSLARI. Журнал музыки и искусства, 1(1).

Xudoyberdiyev, M. (2021). UMUMIY O ‘RTA TA’LIM TIZIMIDA TASVIRIY SAN’AT O ‘QUV FANINI O ‘QITISHNING AHAMIYATI. Физико-технологического образование, (5).

Rahimov, A., & Utaboyev, B. (2021). XALQ AMALIY SAN’ATI NAQQOSHLIK MISOLIDA. Физико-технологического образование, (5).

Pardayev, B. (2020). ЎҚУВЧИЛАРНИ КАСБ-ҲУНАРГА ЙЎЛЛАШ ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИ ИШЛАБ ЧИҚИШ ВА ЎҚУВ-ТАРБИЯ ЖАРАЁНИГА ТАТБИҚ ЭТИШ. Журнал музыки и искусства, 1(1).

Алқаров, Қ. Х., Ибрагимов, А. Р., & Пардаев, Б. А. (2019). ТЎГАРАК АЪЗОЛАРИНИ ИЖОДКОРЛИК ФАОЛИЯТГА ТАЙЁРЛАШНИНГ ТАРКИБИЙ ҚИСМЛАРИ ВА БОСҚИЧЛАРИ. Интернаука, (20-3), 51-52.

Pardayev, B. (2021). O ‘QUVCHILARNING BADIIY-ESTETIK KOMPETENSIYALARINI SHAKLLANTIRISHDA MINIATYURA SAN’ATIGA OID MATERIALLARDAN FOYDALANISH. Физико-технологического образование, (5).

Nurnazarov, X. (2021). Maishiy janrda tematik kompozitsiya ishlash. Физико-технологического образование, (5).

Худойназарова, Ў. (2020). ЖИВОПИСЬ ПОРТРЕТА В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКЕ БУДУШЕГО УЧИТЕЛЯ ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА. Science and Education, 1(7), 648-652.

Худойназарова, Ў. (2020). ТАСВИРИЙ САНЪАТ ДАРСЛАРИДА ТАЛАБАЛАРНИ ПОРТРЕТ ТАРИХИ ВА ТУРЛАРИ БИЛАН ТАНИШТИРИШ. Научное знание современности, (2), 67-69.

Ибрагимова, Г. Х., Зойиров, К. А., Боймирзаева, О. Ш., & Худойназарова, У. Ш. (2016). Развитие художественно-эстетической подготовки студентов в системе высшего профессионального образования. In Теория и практика образования в современном мире (pp. 117-119).

Ogiloy, K. (2020). Methodology of teaching students in higher pedagogical education to work portrait in the “Grizail” method of painting. International scientific review, (LXXIII), 92-94.

Зойиров, К. А., & Олтмишев, Т. Т. (2019). Современные проблемы формирования конструктивно-технологических знаний и умений у будущих учителей. Молодой ученый, (49), 492-494.

Oltmishev, T. (2021). UMUMIY O’RTA TA’LIM MAKTABLARIDA TASVIRIY SAN’ATNI O’QITISHNING STRUKTURASI VA MAZMUNI. Физико-технологического образование, (5).

Ibragimov, A. (2021). ПЕДАГОГ МУҲАНДИСЛАР ТАЙЁРЛАШДАГИ ГРАФИК САВОДХОНЛИК. Физико-технологического образование, (5).

Ibragimov, A. (2021). SHARQ MUTAFAKKIRLARINING TARBIYA BORASIDAGI QARASHLARI. Физико-технологического образование, 4(4).

Ибрагимов, А. Р. (2019). МАДАНИЯТ ВА САНЪАТ ОРҚАЛИ ЁШЛАРНИ КАСБГА ЙЎНАЛТИРИШНИНГ ИЖТИМОИЙ МАСАЛАЛАРИ. ПЕРЕКРЁСТОК КУЛЬТУРЫ, 1(4).

Baymurzayeva, O. S. (2020). IXTISOSLASHGAN SAN’AT MAKTABLARIDA O’QUVCHILARGA NATYURMORTNI RANGTASVIRDA ISHLASHGA O’RGATISH METODIKASI. Science and Education, 1(8).

Boymirzaeva, O. (2021). TASVIRIY SAN’AT DARSLARIGA INDIVIDUAL YONDASHUV. Журнал музыки и искусства, 2(2).

Boymurzayeva, O. (2020). САНЪАТ МАКТАБЛАРИНИНГ ТАСВИРИЙ САНЪАТ ДАРСЛАРИДА ЎҚУВЧИЛАРНИНГ ИЖОДИЙ ҚОБИЛИЯТЛАРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШДА ИНДИВИДУАЛ ЁНДАШУВ. Журнал музыки и искусства, 1(1).

Boymirzayeva, O. (2021). OLIY O’QUV YURTLARIDA TALABALARNING BADIIY VA ESTETIK MADANIYATINI RIVOJLANTIRISH. Физико-технологического образование, (5).

Xudoyberdiyev, M. (2021). “Manzara rangtasvirini” o ‘qitishda talabalarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishning usullari. Журнал музыки и искусства, 2(2).

Xudoyberdiyev, M. (2021). Umumiy o ‘rta ta’lim tizimida tasviriy san’at o ‘quv fanini o ‘qitishning ahamiyati. Физико-технологического образование, (5).

Жабборов, А. Ж., & Пардаев, Б. А. (2020). Обучение в рамках технологического и трудового образования. Научное знание современности, (1), 19-22.

Kholmuratovich, M. K., Mardanqulovich, A. S., Ravshanovich, J. R., Sharifovna, K. U., & Shodiyevna, B. O. (2020). Methodology of Improving Independent Learning Skills of Future Fine Art Teachers (On the Example of Still Life in Colorful Paintings). International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(05).

Khudoynazarova, O. Oliy pedagogik ta’limda talabalarga inson portretini tasvirlashda plastik anatomiyaning nazariy asoslari.

Boltaboevich, B. B., & Ogiloy, K. (2008). Master of historical portrait genre, a teacher who created a school in the field of fine arts people's artist of Uzbekistan professor Malik Nabiev (1906-2008)

Zoyirov, K. (2021). BUGUNGI KUNDA UZLUKSIZ TA’LIMGA ZAMONAVIY YONDASHUV. Журнал музыки и искусства, 2(2).

Zoyirov, K. (2020). УЗЛУКСИЗ ГРАФИК ТАЙЁРГАРЛИК ЖАРАЁНИНИ ЖАДАЛЛАШТИРИШГА ЗАМОНАВИЙ ЁНДАШУВ. Журнал музыки и искусства, 1(1).

Умиров, А. А., & Утабоев, Б. С. (2020). ТАСВИРИЙ САНЪАТ ДАРСЛАРИДА РОМАНТИЗМ ТАРБИЯСИ. Научное знание современности, (10), 30-33.

Умиров, А. А., Ибрагимов, А. Р., & Пардаев, Б. А. (2020). ТАСВИРИЙ САНЪАТ ДАРСЛАРИДА ЁШЛАРНИ ЭСТЕТИК ТАРБИЯЛАШ. Научное знание современности, (10), 26-29.

Umirov, A. (2020). ТАЛАБАЛАРГА ГРАФИК ТОПШИРИҚЛАРНИ БАЖАРИШДА ПОЗИЦИОН ВА МЕТРИК МАСАЛАЛАРНИ ЕЧИШНИ ЎРГАТИШ. Журнал музыки и искусства, 1(1).

Xolmatov, P., Orishev, J., & Qo'nisheva, G. (2021). UMUMIY O ‘RTA TA’LIM MAKTABLARIDA O ‘QUVCHILARNI KASB-HUNARGA YO ‘LLASH TENDENSIYALARI. Физико-технологического образование, 7(7).

Karatayeva, S., & Orishev, J. (2021). KASB TANLASH TAMOYILLARI. Физико-технологического образование, 7(7).

Orishev, J. Маterialshunoslik.Konstruksion Materiallar Materialshunosligi. 2020.

Orishev, J. (2021). Pақамли технологияларнинг таълим жараёнини ташкил этишдаги ўрни.

Авторы


Xudoyberdi Nurnazarov

Jizzakh State Pedagogical Institute

Shuxrat Normatov

Jizzakh State Pedagogical Institute

Ключевые слова:

Avesto, tarixiy-etnografik, madaniy-falsafiy, paradigma

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

Powered by I-Edu Group